Followers

22 Oktober 2011

Masa LampaU :(

assalamualaikum ;)
di sini aku memohon seribu kemaafan jika ada salah silap seLama ini. Di sini juga akan aku kisah silamku jika berdepan deNgan PepeRiksaan :)
UPSR = Ujian Penilaian Sekolah Rendah. aku ambik UPSR tahun 2006 di sebuah sekolah berdekatan rumah aku,SEKOLAH KEBANGSAAN TENGKU MAHMUD (SKTM)di situ banyak kisah silam aku di sekolah itu. bermula sekolah itu aku menimba ilmu pengetahuan.
Oke ceritakan pasal UPSR,aku exam UPSR bulan 10. aku Jawab Exam macam Budak-budak lain la. tapi time pergi AMbik result,aku kecewa dengan diri aku seorang manusia,rase tak Layak jadi manusia.. aku telah mengecewakan ibu bapa & family aku,tapi aku tidak mengalah, but,aku terus naik form 1 di sebUah Sekolah berdekatan dengan rumah aku. Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Mahmud 2 (SMKTM2 @ TEMA2 ) di sekolah itu juga aku menimba ilmu pengetahuan..
aku belajar dan terus belajar di sekolah tu,tibalah hari peperiksaan PMR=Penilaian Menengah Rendah . masa trial aku suka dapat keputusan,biasa la dapat keputusan yg biasa je la,tak sampai ape yang aku tagget. tapi aku reda je la,sbb aku dah buat,setakat tu je yg aku mampu. tapi aku jugak tidak mengalah.. tibalah bulan 10,tahun 2009 aku exam PMR. memang gementar la,tapi aku still buat macAm biasa je la.
nak baut macaM mane,berseDIa je la.. tibalah aku ambik result 27.12.2009.. ambik result,Sekali lagi aku mengecewakan diri aku dan family aku especially ibu bapa aku.. diorang tak tanye pun.. mungkin dia dah tahu anak dia Macam mane.. Lepas pada Ambik result tu,aku bertekad,SPM ada satu peluang untuk aku menunjukkan prestasi yang melonjak naik.
Naik tingkatan 4,aku dah mula berubah dan mula hidup baru n azam baru.
sejak dari peristiwa itu,aku dah mula berubah dan berubah..
aku tidak hiraukan orang lain,yang terlintas di fikiran aku ,aku ingin berubah,aku ingin membuktikan kepada semua orang yang aku boleh buat. Jangan sangkakan aku tak terdaya menjadi seperti orang lain. tibalah sekarang.
dalam masa 20 hari terakhir, SPM sudah mula nampak kakinya. SPM juga penentu masa depan aku,if kalau tak lulus SPM mmg aku tak boleh hidup dah.. SPM satu je lagi peluang aku.. aku dah buat apa yang perlu dibuat selama ini,cikgu-cikgu dah banyak memberi dorongan kepada aku,ibu n bapa aku dah banyak menolong aku pergi ke sini sana, macam-macam dah diorang baut dekat aku. kekadang aku rase sedih jugak,selama ini.. tapi aku dah berniat,aku akan berubah.. so,apa yang aku niatkan dapat menjadi kenyataan apabila keluar keputusan SPM nnti bulan 3.. aku hanya berserah kepada allah s.w.t yg selama ini,membantu aku dalam kesusaha or kesenangan.. aku hanya bertawakal kepadanya sahaja.. aku berjanji,permulaan peperiksaan SPM ,aku memohon kemaafan kepada keduan ibu bapa aku,aku ingin berkata,tolong doakan zahar supaya zahar dapat menjawab peperiksaan pada pagi ni ye.. dengan sekali langkah,aku pergi sekolah.. semoga cita-cita aku ingin menndapat keputusan yang cemerlang,dan mengembirakan kedua ibu bapa aku or family aku tercapai.. semoga aku buka pintu rezeki seorang hambanya yang lemah.. dan aku memohon seribu kemaafan kepada kawan-kawna aku if aku ada baut salah ape2 erk.. semoga,pencapaian korang dapat membahagiakan hidup keluarga masing-masing..
ma n abah : TOLONG doakan zahar .
abang,ejan,kak : tolong doakan zahar keh..
amin.. insyallah,ape yang aku naitkan insyallah dapt.. alalh maha pengasih dan maha penyayang.. :)

YA ALLAH,kau bukakanlah pintu hati hambamu ini
YA ALLAH,kau penuhilah hajat hambamu ini untuk mendapat keputusan yang cemerlang SPM nnti
YA ALLAH,kau berikanalh petunjuk ke arah kejayaan kpd hambamu ini ya allah.
YA ALLAH,kau permudahkan segala urusan aku di dunia & di akhirat
YA ALLAH,kau ampunkanlah dosa aku & dosan ibu bapa aku
YA ALLAH,kau bantulah aku jika aku tidak dapt menjawab kertas soalan SPM ya allah
YA ALLAH,kau permudahkalah peperiksaan SPM nnti ya allah
YA ALLAH,kau berikanlah ketenangan untuk aku menjawab peperiksaan SPM nnti ya allah
YA ALLAH,kau berikanlah idea yang bernas untuk memudahkan untuk aku menjawab peperiksaan SPM
YA ALLAH,kau berikanlah kesihatan yang baik kepada aku & kau jauhilah aku dari sebarang pnyakit yg berbahaya.
YA ALLAH,tiada siapa lagi selain kau aku memohon.
hanya kepadamu aku memohon YA ALLAH,kaulah pemberi segala bantuan kepada hambamu ya allah.. amin yarolbaalamin. insyallah.
Ya allah, YA rabbi,Ya fattau,Ya alim ,Ya rahman,Y rAhim.. :)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan