Followers

12 Disember 2011

Gapai cita-cita untuk bawak kereta ##

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh & Salam One Malaysian.. Di sini aku ingin menguar-uarkan kisah aku di INSTITUT MEMANDU... memang menyeronokkan la bile dah dapat bawak kte... hehehe :)

6/12/2011 hari selasa pukul 2 petang,aku mulai memasuki pintu pejabat institut memandu besut terengganu.. hari tu aku terus je masuk tanpa menghiraukan orang lain (kire hebad la kot) ehhehe.. then , akak tu mintak duit sebanyak 4ratus ,lesen motor L , dan ic.. lepas tu,aku siap sume,cg datang suruh masuk bilik belajar,kire macam dengar ceramah la,3 jam.. dari pukul 2.30ptg hingga 5.30ptg... aku ingatkan lepas je dengar ceramah tu,leh la bawak kete,tapi urrrrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmmmmmmmmmm jangan harap.. .! hhahahah. .

masa aku duduk dalam kelas tu,cikgu yang mengajar tu,berhenti sekejap disebabkan masa mencemburui kami dalam kelas tu.. cikgu tu nak bagi cikgu yang mengajar ... aku ni ambik lesen kete la kire.. tiba je giliran aku dipanggil ke depan,aku pun mintak cikgu yang best-best sikit,dia pun bagi la cikgu yang bernama hisyam dan no kete 17.. aku pun tak tau cikgu yang akan ajar aku tu macam mane... hahahah.. dan tarikh yang aku dapat belajar 11 dan 12 disember 2011.. iaitu hari ahad dan isnin.. Hari ahad tu aku kena pukul 3-5 petang kire 2 jam and hari isnin tu pukul 10-11 pagi.. kirenya kedua-dua hari tu,aku dah lepas lesen L.. ehheh ! xpe la,aku suke gilew dapat bawak kete. arrrghhhhh... x sabar la nak dapat lesen P plak..

kalau nak buat lesen P plak,kena tunggu sebulan.. dalam tempoh sebulan tu,aku kena belajar dalam masa 10 jam.. fuhh! sikit la masa dia bagi, tak best langung (tamak) hahaha. aku best bile aku belajar sorang-sorang dalam kete tu,sambil pasang radio kuat-kuat.. hahaha.. ! pe pun,aku suke laa bawak kete.. ahhah !
tapi,aku rasa memang beruntung la kalau dapat cikgu yang mengajar tu baik gile-gile r... x kan nak marah..

first aku belajar hari ahad tu pukul 3-5 petang.. cikgu suruh aku masuk dalam kete,naik dekat driver n dia suruh bawak kete tu terus keluar dari institut memandu.. aku terkejut gile masadia cakap,sebab aku tak pernah langsung pegang kereta menual,kalau auto tu memang aku terer daa pergi mane-mane pun.. ni menual,dengan perasaan gugupnya,aku bawak kete tu slow-slow keluar,n sebelum tu,cg ada tanya,pernah bawak kereta tak? aku cakap la tak.. memang betul la kan,tak kan aku nak tipu.. pastu,bile aku bawak keluar kereta tu,dia pelik,dia tanya aku,tadi cakap tak leh bawak kereta,ni kenapa har (dia pnggil nama aku ringkas sbb senang ) dapat bawak macam dah biasa jee.. aku pun cakap la,tak tahu.. pakai bawak je la.. ahha ! terkejut. haha.. aku bawak macam dah terer gile-gile r,dengan masuk gear,tak da sangkut langsung.. hahah !

then,aku pusing-pusing dengan kete tu,pastu balik semua dekat IM,try plak naik bukit,turun bukit,pastu masuk parking,semuanya dapat.. waaahhh,konfem gred A la ni,hehe.. insyallah laa. hah ! pe pun,aku benci jugaklah bile nak naik atas bukit tu,asyik je terlepas garisan kuning,bukan terlepas,cuma lebih sikit,tapi masih lagi dalam kawasan kuning tu.. dah la kena pegang dua dua gear.. hahaha ! pe pun,doakan aku berjaya la test JPJ bulan 1 ni kot.. isnyallah,sebab aku nak sangat-sangat siap lesen kete tu..lepas siap lesen tu,aku nak naik KL,cari keje. ikot la keje ape-apepun,asalkan dapat masuk money.. anda kena MONEY?? ahhah ! tapi aku ada teringin jugak nak menceburi bidang MODELLING,LAKONAN @ PEMBACA BERITA.. sbb kalau pembaca berita tu senang sikit,aku nak masuk sbb abg aku keje dekat angkasapuri sebgai pegawai pembantu takbir.. heee.. pe pun,doakan kejayaan aku,insyallah rezeki ad,aku try cuba menceburi bidang tu..

Sekian .... Terima Kasih ##


Tiada ulasan:

Catat Ulasan